اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| شب سال نوی ناآرام پورتلند، اعلام وضعیت شورش

شب سال نو مانند بسیاری از شب‌های سال 2020 در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا با اعتراضات خیابانی و خشونت همراه بود و پلیس وضعیت شورش اعلام کرد.

فیلم| شب سال نوی ناآرام پورتلند، اعلام وضعیت شورش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگن آمریکا شب سال نوی ناآرامی را تجربه کرد و حدود یک ساعت مانده به نیمه شب و اعلام سال نو، در این شهر وضعیت شورش اعلام شد.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، گفته می‌شود ابتدا فعالانی برای اعلام همبستگی با جنبش «جان سیاه‌پوستان با ارزش» است در خیابان‌ها حاضر شده بودند که بعد تجمعات به خشونت کشیده و از کنترل خارج شد.

 

بنابر گزارش رسانه‌های محلی در خشونت‌های شب سال نوی این شهر، به چند ساختمان از جمله یک ایستگاه پلیس آسیب رسید. پلیس مدعی شد تظاهرات کنندگان بمب‌های آتش‌زا به سمت آن‌ها پرتاب کردند و حتی نزدیک دادگاه فدرال و مرکز دادگستری به آتش‌بازی پرداختند و آن‌ها هم مجبور به پاسخگویی شدند.

پلیس پورتلند پنجشنبه شب به وقت آمریکا در توییتر خود اعلام کرد: خشونت از طرف جمعیت باعث اعلام وضعیت شورش شده است.

پلیس افزود در صورت عدم تخلیه خیابان از سوی معترضان، آن‌ها بازداشت می‌شوند و یا هدف استفاده از زور، سلاح‌های ضربه‌ای و گاز اشک‌آور قرار خواهند گرفت.

به گزارش یک رسانه محلی، تظاهرات کنندگان حدود ساعت نه شب به وقت محلی در مرکز شهر در فاصله نزدیکی از مقرهای پلیس تجمع کردند و بعد در خیابان‌ها به تظاهرت پرداختند که تظاهرات از کنترل خارج و پلیس هم وارد عمل شد. بنابر گزارش‌ها در چند نقطه از شهر آتش‌سوزی ایجاد شد.

 

 

 

 

 

سال گذشته میلادی و در پی قتل یک جوان سیاهپوست به نام «جورج فلوید» به دست مأمور پلیس در شهر مینیاپولیس اعتراضات سراسری در آمریکا علیه خشونت پلیس و نژادپرستی در تابستان بالا گرفت. مردم دیگر کشور‌ها نیز به تبع این اعتراضات، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی را برپا کردند.

این در حالی بود که گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از این اعتراضات در شهر‌های مختلف آمریکا از جمله پورتلند، سیاتل و شیکاگو، خشونت‌هایی را نشان می‌داد که پلیس این شهر‌ها علیه معترضان روا می‌داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول